البرز آذرالبرز آذر ن

فن کویل چیست ؟

فن کویل
فن کویل زمینی
فن کویل سقفی
فن کویل کانالی

فن کویل چیست ؟ فن کویل یک دستگاه ساده است که شامل مبدل حرارتی ، فن و برد کنترلی است. این دستگاه بخشی از سیستم تهویه مطبوع موجود در ساختمان های مسکونی، تجاری و صنعتی و …. می باشد و وطیفه تامین شرایط ایده آل را با همکاری سایر اجزا مجموعخ تهویه مطبوع بر عهده دارد. یک فن کویل، دستگاهی با قابلیت های گوناگون است که گ با مکش هوای موجود و دمش دوباره همان هوا پس از اعمال تغییرات ، درجه حرارت فضای محیط اطراف خود را تنظیم می کند. 

فن کویل البرز آذر

فن کویل البرز آذر

کاربرد های فن کویل :

بهترین کاربرد مربوط به مواردی است که بخواهیم درجه حرارت هر فضا به‌طور جداگانه کنترل شود و هر واحد مستقلا دمای خود را داشته باشد در نتیجه  با استفاده از این سیستم از انتقال الودگی بین اتاق‌ها جلوگیری خواهد شد. کاربردهای مناسب این سیستم عبارتند از: هتلها و ساختمان‌های اپارتمانی و ساختمان‌های اداری .

انواع فن کویل :

زمینی:

ظرفیت این فن کویل‌ها ۲۰۰ الی ۱۰۰۰ فوت مکعب در دقیقه بوده و هوا را به صورت بالا زن یا روبرو زن منتشر می‌سازند.

 

سقفی:

ظرفیت این فن کویل‌ها هم معمولاً بین ۲۰۰ الی ۱۰۰۰ فوت مکعب در دقیقه می‌باشد. این فن‌کویل‌ها به دوصورت کابینت دار و بدون کابینت می‌باشند.

ساختار دقیقا مانند فن کویل های زمینی بصورت دو لوله و چهار لوله می باشد .

 

کانالی

در ظرفیت‌های ۶۰۰ الی ۲۰۰۰ فوت مکعب در دقیقه ساخته می‌شوند و به سه طرح زیر می‌باشد:

  • کانالی سقفی توکار
  • کانالی سقفی روکار
  • کانالی دیواری روکار ایستاده

 تفاوت فن کویل 2 لوله با 4 لوله : دراسیستم  2 لوله آب سرد یا آب گرم به وسیله دو لوله رفت و برگشت به فن کوئل وارد و از آن خارج می شود و هر کدام از آن ها لوله اختصاصی خود را ندارند بنابراین  لازم است درتابستان ها آب سرد و در زمستان ها آب گرم در لوله ها جریان یابد . به این دلیل ضروری است که در مقطعی از سال سیستم از وضعیت سرمایش به گرمایش و برعکس تبدیل شود .

به منظور حذف مشکلات سیستم دو لوله ای ، سیستم چهار لوله ای ابداع شده است . در این سیستم هر فن کوئل دارای دو کویل سرد وگرم است . دو لوله آب سرد و گرم را به این کویل می رسانند و دو لوله نیز آب سرد و گرم را از این کویل ها برگشت می دهند بنابراین در  آن واحد میتوان از سیستم گرمایش یل سرمایش به اختیار استفاده کرد اما بالطبع به علت در مدار بودن منابع تامین آب سرد و گرم به صورت ممتد،

هزینه انرژی و نگهداری بالاتری را شاهد خواهیم بود .ترموستات اتاق مستقیما به شیر کنترل کویل ها فرمان می دهد . به هنگام نیاز به آب سرد کم و شیر کنترل کویل سرد باز می شود .

اطلاعات سایت البرز

مطــــالب سایــت

ایکون هواساز

هــواساز و چــــیلر

تمامی حقوق مادی و معنوی سایت متعلق است به هلدینگ تهویه مطبوع البرز آذر

طراحی و توسعه سایت با شرکت پارسیان داده پرداز رادمان

09129561725
×

پشتیبانی آنلاین 24 ساعته

×