دمای مناسب در منزل در همه فصول سال یکی از مهمترین رویدادهای هر خونه ای هست .نکات زیاد و علمی پزشکی در مورد دما و هوای مناسب منزل وجود داره که شاید خیلی از ما ها ندونیم.

دمای مناسب در محیط منزل و کار

درجه حرارت پوست برخلاف درجه حرارت مرکزی با درجه حرارت محیط اطراف، بالا و پایین می‌رود. در توانایی پوست برای دفع گرما به محیط اطراف، درجه حرارت آن اهمیت فراوانی دارد. هیچ رقم واحدی را نیز نمی‌توان به عنوان درجه حرارت طبیعی پوست در نظر گرفت.

دمای مناسب منزل و خواب

شاید براتون جالب باشه که بدونین دمای منزل و محل کار شما تاثیر خیلی زیادی روی ساعت و کیفیت خواب شما داره.حتی در بیدار شدن شما.

خیلی پیش اومده که صبح به زور از جامون کنده میشیم و احساس خستگی و بدن درد زیادی میکنیم.مخصوصا فصل سرما.

دمای اتاق شما باعث میشه که صبح با بدن درد و خستگی از خواب بیدار شین.

دمای خیلی گرم یا خیلی سرد سبب بروز ناراحتی‌های جسمی و روانی می‌شود و کارایی را مختل می‌کند. کار کردن در محیط خیلی گرم سبب خستگی، سردرد و کرختی بدن می‌شود. محیط سرد نیز باعث کاهش حساسیت و گزگز انگشتان می‌شود.
دمای هوای اتاق و حتی رطوبت آن در سلامت و احساس شادابی و نشاط ما بسیار تاثیرگذار است.
زندگی یا کار در محیطی با رطوبت زیر 30 درصد می‌تواند سبب خشکی پوست، سوزش چشم‌ و ناراحتی‌های تنفسی ‌شود. زندگی یا کار در محیطی با رطوبت بالا نیز می‌تواند باعث رشد انواع قارچ‌ها در محیط ‌شود و احتمال ابتلایمان را به انواع آلرژی افزایش ‌دهد.
بنابراین تنظیم دما و رطوبت محیط کار و منزل اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد.
دمای 20 تا 22 درجه سانتی‌گراد و رطوبت نسبی 40 تا 65 درصد برای فصل تابستان توصیه می‌شود.

می توانید با استفاده از محصولات البرزآذر بهترین شرایط هوا و دما و هوای مطبوع رو در منزل و محیط کار خود فراهم کنید طوری که دمای مناسب در منزل را تجربه کنید

تاثیر دمای منزل بر بافت های بدن

درجه حرارت بافت‌های عمقی بدن که درجه حرارت مرکزی نامیده می‌شود، در تمام اوقات به طور دقیق در محدوده 37 درجه سانتی‌گراد به علاوه یا منهای 6/0 درجه سانتی‌گراد (به استثنای مواقعی که تب داریم) ثابت می‌ماند.


دمای مناسب و پوست

درجه حرارت پوست برخلاف درجه حرارت مرکزی با درجه حرارت محیط اطراف، بالا و پایین می‌رود. در توانایی پوست برای دفع گرما به محیط اطراف، درجه حرارت آن اهمیت فراوانی دارد. هیچ رقم واحدی را نیز نمی‌توان به عنوان درجه حرارت طبیعی پوست در نظر گرفت. دمای متوسط هنگام اندازه‌گیری از راه دهان معمولا 7/36 تا 37 درجه سانتی‌گراد بالاتر از این رقم در نظر گرفته می‌شود.

دانش نامه وکی پدیا

09129561725
×

پشتیبانی آنلاین 24 ساعته

×