لوگو البرزآذر

اجرای سیستم برودتی

اجرای سیستم برودتی نوعی سیستم تهویه مطبوع دارای اجزا زیر و درشت بسیار می باشند که در ادامه به معرفی اجزای اصلی آن و بررسی انواع آن پرداخته می شود.

کمپرسور سیستم برودتی

کمپرسور چیلر قلب اصلی و اولین جزو از اجزای چیلر تراکمی می­ باشد که وظیفه گردش مبرد در سیکل تراکمی برعهده آن می ­باشد. کمپرسور  ها بر اساس توانایی و ظرفیت تراکم و …. در ابعاد و انواع مختلف ساخته می شوند. وظیفه کمپرسور ایجاد جریان مبرد، اختلاف فشار بین قسمت فشار بالا و فشار پایین می باشد که در اثر همین اختلاف فشار بین سمت فشار قوی و فشار ضعیف باعث ورود مایع به اواپراتور چیلر می­ باشد.

کندانسور هوایی چیلر هوا خنک

مبدل است که در آن گاز داغ خروجی کمپرسور چیلر وارد آن می شود و به وسیله عبور هوا از روی باعث تقطیر مبرد میگردد در اینجا جهت بالا بردن ضریب انتقال حرارت از فین که بصورت صفحات از جنس آلومینیوم یا مس هستند  استفاده می گردد

سیستم برودتی البرز آذر
سیستم برودتی البرز آذر

کندانسور آبی چیلر آب خنک

این کندانسور یک مبدل پوسته و لوله (shell & tube ) که در آن آب خنک کننده در لوله و مبرد خروجی کمپرسور با ورود به پوسته کندانسور و برخورد به لوله های مسی که داخل آن آب برج خنک کننده جریان دارد باعث انتقال حرارت و تقطیر مبرد انجام می­گیرد.

سیستم برودتی البرز آذر
سیستم برودتی البرز آذر

اواپراتور

یکی دیگر از اجزای اصلی چیلر اواپراتو  به معنای تبخیر کننده است که در دستگاه برودتی با تبخیر مبرد گرمای آب را می­ گیرد و باعث خنک شدن آب چیلر می­گردد. که به سه دسته shell&tube

  brazed platedو flooded تقسیم بندی می­شود.

سیستم برودتی البرز آذر
سیستم برودتی البرز آذر

شیر انبساط 

آخرین جزء اصلی از اجزای سیستم چیلر تراکمی، شیر انبساط می­ باشد  وظیفه اول این شیر افت فشار که به تبع آن افت دما می­شود و باعث می­ شود سیستمهای برودت در دمای مورد نیاز از اواپراتور دمای آب را بگیرد وظیفه دوم تنظیم مقدار مبرد عبوری از اوپراتور براساس مقدار سوپرهیت گاز خروجی از اواپراتور می­ باشد.

سیستم برودتی البرز آذر
سیستم برودتی البرز آذر
09129561725
×

پشتیبانی آنلاین 24 ساعته

×